Lain kali hati-hati....

>> Ahad, September 27, 2009

Assalamualaikum....

Kali ni saya nak cite ttg suatu peristiwa yg baru je berlaku dan mungkin saya tak akan lupakan..

Cite ni bermula dengan saya tengah tunggu tren di stesen keretapi Rawang. Masa tengah duduk tu, tetibe rase cam nak check r tiket tren..memang jadi kebiasaan saya simpan tiket tren dalam wallet bahagian duit kertas...check2...MASYA-ALLAH..tiket xde!!!..alamak..camne nak buat nih..jam dah pukul 8.15 malam.tren pukul 8.47 malam.relex khalil,relax..tenangkn fikiran.dugaan sume nih.

Pastu saya check2 r dalam jaket, beg pakaian kot2 ade terselit ke. xjumpe jugak.adoi.camne nih. rasanya hilang masa beli air mineral kat stesen minyak kot. Last2 kol abah,

khalil : assalamualaikum, bah.
abah : waalaikumussalam.
khalil : abah ade nampak tak tiket tren dalam kereta. tiket abang cari tak jumpe la. (suare
menggeletar)
abah : Allah, camne boleh jadi camtu khalil? kalau abah dapat cari pun, abah tak boleh hantar
tiket tu kat khalil sebab abah dah kat highway nih gi kerja.
khalil : habis tu nak buat cmne, bah?
abah : camnilah. khalil gi kat kaunter tiket. tanye ade lagi x tiket tren untuk malam ni punye.
xdapat malam ni esok pun jadilah.
khalil : ok.

Saya pun gi lah ke kaunter tiket tu.

khalil : Assalamualaikum kak. Ada lagi x tiket dari sini ke Butterworth malam ni?
kakak KTM : xde lah dik. tiket sume dah habis.
khalil : Kak. kak kene tolong saya, kak. sebenarnye saya dah beli tiket. tapi bile sampai
kat stesen ni je tiket tu hilang. (nada sedih)
kakak KTM : Camni lah dik. akak try tengok skali lagi dalam sistem. kalau ada rezeki adik,
adalah. kalau x tiket esoklah jawabnye.

akak tu pun tengok dalam sistem
.

kakak KTM : ha, ada pun. tapi adik kene usaha sikit la. sekarang ni adik kene gune 2 tiket. 2 2
2nd class. 1st tiket dari rawang ke taiping (rm26). 2nd tiket dari taiping ke
butterworth. bile dah ade 2 tiket, seat pun lain taw. nanti dah sampai taiping, adik
gi seat nombor yg dalam tiket kedua taw.
khalil : jadi jumlah sume nye rm41 la? adoi. ok lah kak. saya amik jelah.


then, saya pun amik tiket tu. lepas tu terus tepon mama dan abah cakap pasal tiket tu la. Nasib baik mama dan abah tak marah-marah. cme diorang pesan, lain kali tiket tu jage elok2. hmm.

nak bwat camne.bende dah jadi. sume nih dugaan dari Yang Maha Berkuasa. dah lama saya tak merintih kepada-Nya. mungkin ini semua kifarah dari lekanya terhadap perkara duniawi. Astaghfirullahalazim.

Saya harap bende ni jadi pengajaran bwat diri saya dan orang lain~

0 komen:

Catat Ulasan


  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP